Účetní služby
1. Vedení jednoduchého i
podvojného účetnictví
Jaké jsou
možnosti?
a) Vedení
a zpracovávání účetnictví "krabicovým" způsobem "od A do Z"
V praxi tento způsob znamená, že veškeré účetní doklady skládáte
do "krabic" případně šanonů. V dohodnutých intervalech nám
všechny doklady donesete. V naší kanceláři provedeme zaúčtování
všech dokladů a zpracujeme účetní závěrku.
výhody: minimální administrativní
náklady
nevýhody: nemáte k dispozici veškerá účetní datu u
Vás ve firmě
b) Kombinované
vedení účetnictví
Prvotní zpracování účetní agendy provede Váš administrativní
zaměstnanec se základními znalostmi účetnictví. Následně přijde
náš pracovník, provede kontrolu účtování a vyhotoví účetní
závěrku (měsíční, čtvrtletní, roční).
výhody: základní účetní
data jsou k dispozici přímo ve firmě
nevýhody: nutnost mít administrativního zaměstnance
c) Kompletní
účtování ve Vaší firmě
Náš pracovník dochází do vaší firmy ve stanovených intervalech
a na místě zpracovává vaší účetní agendu na vašem PC a software.
Frekvence se stanovuje zpočátku odhadem, později upravuje
dohodou podle potřeby.
výhody: aktuální účetní
data jsou k dispozici přímo ve firmě
nevýhody: vyšší cena za účetní služby
Při volbě mezi třemi shora uvedenými
možnostmi hrají největší úlohu tato kritéria:
a) objem účetní agendy
b) náročnost účetních operací
c) komplexnost služby
V případě zájmu Vám rádi navrhneme
pro Vás nejvýhodnější systém v závislosti na Vašich podmínkách
a možnostech.
TEST:
Potřebuji využívat služeb účetní
firmy?
Snad nejdůležitější při rozhodování, zda volit účetního dodavatelským
způsobem, je zodpovězení si tří základních otázek:
1. Dokážu nést odpovědnost
za svého účetního (vlastního zaměstnance) v případě, že bude
špatně účtovat pro finanční úřad?
2. Mám možnost v případě absence nebo selhání účetního
(vlastního zaměstnance) okamžité náhrady "bez újmy"?
3. Jsou náklady vynaložené na účetního (vlastního zaměstnance)
přiměřené jeho kvalitám a umím to vůbec posoudit jinak, než
prostřednictvím zjištěných nedostatků ze strany finančního
úřadu a jiných státních institucí?
Pokud zní jen jediná odpověď: "ne",
je opravdu vhodné uvažovat o dodavatelské účetní a ekonomické
firmě.
2. Vedení personální a mzdové
agendy
Tato služba zahrnuje nejen zpracování
mezd zaměstnancům klienta a vystavení výplatních lístků, ale
i výpočet veškerých odvodů se mzdami souvisejících, vystavení
a doručení hlášení o mzdových odvodech a roční mzdovou uzávěrku-vyúčtování
daně ze závislé činnosti. Dále potom personální práce, spočívající
především v evidenci údajů o zaměstnancích, přihlašování a
odhlašování zaměstnanců k sociálnímu a zdravotnímu pojištění
a jiné činnosti ve mzdovém účetnictví, vyžadované zákonem,
potřebami zaměstnanců nebo dohodou s klientem, a to vše i
v sídle klienta.
3. Účetní poradenství
Tato služba je určena především
pracovníkům klientovy účtárny, častým přínosem je i pro management
klienta.
Oblíbeným a velmi praktickým způsobem
poskytování účetního poradenství je on-line konzultace, při
které jsou naši pracovníci kdykoli ochotni poskytnout kvalifikovanou
radu v účetní oblasti, a to telefonicky nebo prostřednictvím
jiného, klientem zvoleného komunikačního média. Množství závažných
omylů a chyb v účetnictví klienta lze tímto způsobem výrazně
eliminovat.
4. Finanční analýzy, vyhodnocování
účetních výkazů
Pomocí finanční analýzy a vyhodnocení
účetních výkazů jsme schopni nezávisle posoudit hospodářskou
situaci klienta nebo jím určeného subjektu, případně fyzicky
ověřit vybrané údaje vykazované účetnictvím. Součástí hodnotící
zprávy mohou být i doporučení cest, vedoucích ke zlepšení
hospodářské situace vyhodnocovaného subjektu.
5. Ostatní
- zpracování metodiky přechodu
z jednoduchého na podvojné účetnictví
- sestavení vnitropodnikových směrnic (oběh dokladů, odpisové
plány, postupy účtování atd.) v návaznosti na ustanovení zákona
o účetnictví
- zpracování podkladů pro úvěry, půjčky leasing
|